Site logo

   Το SEO είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς όρους του digital marketing. Αποτελεί επίσης ένα από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους προώθησης ιστοσελίδων. Ας δούμε μαζί τι είναι το SEO ακριβώς και ποιες διαδικασίες και ενέργειες περιλαμβάνονται σε αυτόν τον όρο.

Ο όρος SEO είναι συντομογραφία του “Search Engine Optimization”. Είναι η διαδικασία της προσέλκυσης επισκεψιμότητας μέσω των «οργανικών» (organic) ή «δωρεάν» (free) αποτελεσμάτων αναζήτησης σε μηχανές αναζήτησης, όπως π.χ η Google.

    Όλες οι μεγάλες μηχανές αναζήτησης όπως η Google, η Bing και η Yahoo κατηγοριοποιούν τις διάφορες ιστοσελίδες στα αποτελέσματα αναζήτησης που εμφανίζουν, ανάλογα με τη λέξη (keyword) ή φράση που αναζητεί κάθε χρήστης τους. Η ταξινόμηση των σελίδων γίνεται με τη βοήθεια πολύπλοκων αλγορίθμων που λαμβάνουν δεκάδες παράγοντες υπόψιν τους. Ο στόχος των αλγορίθμων αυτών είναι να προσφέρουν τις πιο σχετικές ιστοσελίδες στον κάθε χρήστη των μηχανών αναζήτησης, με βάση την αναζήτηση που πραγματοποιεί.

   Η παραπάνω διαδικασία αφορά τα λεγόμενα οργανικά αποτελέσματα και είναι αρκετά διαφορετική από τη διαδικασία ταξινόμησης των πληρωμένων διαφημίσεων, στις αντίστοιχες αναζητήσεις.

Τι περιλαμβάνει το SEO;

   Το Search Engine Optimization περιλαμβάνει όλες τις πρακτικές που θα βοηθήσουν ένα site να αυξήσει την επισκεψιμότητά του από τις μηχανές αναζήτησης. Θα μπορούσαμε να χωρίσουμε τις διάφορες τακτικές SEO σε on-site και off-site.

On-site SEO

    Το on-site SEO αναφέρεται σε πρακτικές που έχουν στόχο να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα ενός website σε επίπεδο περιεχομένου, δομής, σχεδίασης, αλλά και τεχνικής υλοποίησης.

Off-site

   Το off-site SEO αναφέρεται στις πρακτικές που δεν εφαρμόζονται στο εκάστοτε website, αλλά εξωτερικά από αυτό, και αφορούν, κατά κύριο λόγο, στο πόσο «σημαντικό» και «αξιόπιστο» θεωρείται ένα website από μια μηχανή αναζήτησης.

Π.χ ο αριθμός των backlinks που έχει ένα site, η δημοτικότητά του και ο τρόπος με τον οποίο μοιράζεται το περιεχόμενο του στα social media - η σημασία των οποίων αυξάνεται συνεχώς σχετικά με το πόσο σημαντικό θεωρεί η Google ένα website), η επισκεψιμότητά του, αλλά και ακόμα και οι επώνυμες αναφορές σε αυτό, μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά την απόδοση ενός website στις μηχανές αναζήτησης.